Паспорт проекту

Тема проекту: Світ координатії

Тип проекту: Дослідницько-практичний, груповий, довготривалий, міжпредметний.
Учасники проекту: керівник проекту вчитель математики Тяпчанського НВК ім. Ольги Дучимінської, учні 6, 10 класу.
Робочі групи: Історики-дослідники, теоретики, інформатики, практики-географи, практики-астрономи, практики-математики.
Навчальні предмети: інформатика, математика, астрономія, географія, геометрія, історія.

Мета проекту:

Навчальна
• Формування ширшого уявлення про поняття « координатна площина», «системи координат», «координати точки(абсциса та ордината точки)».
• Вдосконалення вміння будувати точки із заданими координатами та розв’язувати задачі, що передбачають застосування цих вмінь.
• Поглиблення і розширення знання з теми,в результаті пошукової діяльності учнів: використання Інтернет ресурсів,підручників,хрестоматій,енциклопедій та ін. джерел інформації.
• Відпрацювання навиків роботи в навчальних комп’ютерних програмах.
• Показати можливості використання знань з даної теми при розв’язуванні задач практичного змісту. • Навчити учнів аналізувати, робити висновки.
• Ознайомитись з різними застосуванням координат.
• Розв’язувати задачі на пошук за координатами у реальному житті.
Виховна
• Виховувати в учнів інтерес до вивчення математики.
• Сприяти формування комунікативної культури.
• Прищеплювати любов до природи.
Розвиваюча
• Логічне мислення, кмітливість, математичну пильність, наполегливості, навики дослідження та аналізу, інтересу до геометрії.
• Розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам’ять.
• Сприяти розвитку інформаційної культури.
• Формувати дослідницькі вміння та узагальнювати отримані результати.

Ключове питання:
Чому на уроках української мови ми користуємося зошитом в лінійку, а на уроці математики - зошитом в клітинку?

Тематичні питання:
Як краще засвоїти поняття “додатні і від’ємні числа” і виконання дій з ними?
Де можна використати додатні і від’ємні числа?

Змістові питання:
• Як визначається прямокутна система координат?
• Як позначаються і називаються осі координат?
• Яка площина називається координатною?
• Як позначити додатні і від’ємні числа на координатній площині?
• Як знайти координати точки в системі координат?
• Як побудувати точку за заданими координатами?

Стислий опис:
Нестандартний підхід до вивчення теми, використання різноманітних технологій підвищує мотиваційну діяльність учнів, формує естетичне сприйняття навколишнього світу. Учням пропонують комп’ютерні програми для розвитку вмінь будувати координати точки, використовуючи предмети і образи оточуючої дійсності. Буде проведений урок-проект «Будуємо в координатній площині», а також конкурс малюнків «Зоопарк». Учні будуть шукати цікаву інформацію про історію виникнення координат в Інтрнеті, випустять публікацію, зберуть статистичну інформацію щодо цього питання, а також створять презентацію. Учні проводитимуть конкурс, узагальнюватимуть матеріали пошуку та створять Веб-сайт. Як результат проекту учні видадуть буклет.
Під час проекту учні вивчатимуть легенди зоряного неба. Вони вдосконалюватимуть навички проведення порівнянь результатів, навички усного зв’язного мовлення. Учні продовжать формування навичок роботи в бібліотеці, в Інтернеті. Шукатимуть тексти та підготовлять малюнки. Навчатимуться відбирати відповідні до теми малюнків для ілюстрацій.
При створенні презентації в учнів формуються вміння виступати перед аудиторією, вміння коротко сформулювати свою думку, використовувати різні мультимедійні засоби. При створенні публікації в учнів формується вміння аргументовано доводити свою думку, використовуючи повні речення, вміння ілюструвати ідеї, комбінуючи текст і зображення.

Для реалізації планується проведення підготовчих заходів:
1. Діти діляться на 6 груп: «історики», «теоретики», «практики географи», «практики-астрономи», «практики-математики», «інформатики».
2. Група «історики» вивчає історію системи координат і готує повідомлення на цю тему, буклет «Дякуємо Декарту!».
3. Група «теоретики» узагальнює теоретичний матеріал з теми «Координатна площина», презентація «Виконавці побудов».
4. Група «практики-астрономи» і «практики-географи» готують завдання: виконує пошук за координатами, розміщують матеріал на веб-сайті «Знайди місце на карті».
5. Група «практики-математики» готує завдання: виконує рисунки в координатах «Світ навколо нас», розміщують матеріал на веб-сайті «Будуємо в координатній площині».
6. Учитель готує презентацію до уроку, допомагає групі «інформатиків» відпрацювання навиків роботи в навчальній комп’ютерній програмі «KOODRAW».

Діяльність учнів:

1. Підготовчий етап.
Мета:
• створити мотивацію, усвідомлення проблемної ситуації.
• Знайомство з проектом та прикладами з різних галузей.
• Пошук можливих тем для дослідження.
• Вибір теми міні-проекту.
• Визначення цілей та завдань міні-проекту.
• Об’єднання учнів у групи та розподіл завдань.
2. Організація і планування діяльності.
Мета: розробка плану, розподіл обов'язків, вибір способів оформлення і представлення результатів, критеріїв оцінки проекту.
"Мозковий штурм": що потрібно знати для визначення місця розташування людини, об'єкта, предмета? Гра "Морський бій" - 1 тур.
Обладнання: географічний глобус, карти, туристичні схеми міст, шахова дошка, квиток у кінотеатр, картата папір.
• Підбір матеріалів до теоретичних та практичних питань теми.
• Дослідницька робота: опрацювання статей друкованих та електронних матеріалів.
3. Практична робота.
Мета: здійснення інформаційно-пошукової діяльності, актуалізація знань.
1. Гра "Морський бій" - 2, 3 тур.
2. Історична довідка "Рене Декарт і декартова система координат", "Астроном Клавдій Птоломей".
3. Гра "Влучний стрілець" (ролі - навідники і стрілки, ураження цілі на інтерактивній дошці).
4. Практична робота "Зоопарк" (намалювати тварин на площині за заданими координатами за вибором).
5. "Конкурс художників" (придумати і побудувати фігури на площині, записати координати точок, правильно оформити роботу).
4. Аналітична робота.
Мета: провести рефлексію, контрольно-корекційну діяльність.
Аналіз інформації, оформлення проекту, виготовлення продукту проектної діяльності.
5. Захист проекту – кінцевий результат.
Звіт, презентація, колективна робота "Карта зоряного неба".
Демонстрація продуктів проекту:
Комп'ютерна презентація, стенд "РЕНЕ ДЕКАРТ", малюнки на папері, закладки - пам'ятки "Умілі руки", красиві завдання на координатній площині.
• Група учнів проведе опитування відносно даного проекту та складе електронні таблиці та діаграми за допомогою програми Excel.
6. Заключний етап.
• Самооцінка, зовнішня оцінка, підбиття підсумків, висунення і прогнозування нових проблем.
• На заключному етапі роботи учні свої висновки будуть оформлювати за допомогою програми Publisher у вигляді буклету та веб-сайту, та за допомогою програми Power Point створять презентацію результатів своєї діяльності.

Очікуванні результати.
1. Учні розширили знання про координати.
2. Навчились шукати, спілкуватися, систематизувати потрібний матеріал.
3. Навчилися слухати і коротко описувати почуте.
4. Навчилися працювати в групах.
5. Сформувалися навички розв’язування задач практичного змісту.
6. Закріпили навички розв’язувати задачі на місцезнаходження об’єктів.
7. Застосовувати знання для побудови геометричних фігур, використали можливість зв’язати знання з реальним життям.

Оцінювання знань та вмінь учнів:
Підсумкова оцінка учня за проект визначається, як середнє арифметичне п’яти оцінок:
 усне опитування для визначення навчальних потреб (пошук, діаграма, тестування);
 оцінка, отримана за роботу у своїй групі;
 оцінка, яка виставляється під час захисту навчального проекту.
Для оцінювання діяльності учнів у проекті розроблені критерії оцінювання учнівської презентації, публікації. В оцінюванні беруть участь учні.

Використані матеріали:
1.Коваленко В.Г. Дидактичні ігри на уроках математики: Кн. для вчителя. - М: Просвітництво, 1990.-96 с.
2. Практична робота "Карта зоряного неба"//Математика в школі.-2007.-№1
3. Горячкіна О. Координатна площина// Математика.-1995-№47.-с.8.
4. Малюємо по координатах//Математика. 2000. №46.47. с.12,22.
5. Красиві завдання за темою "Координатна площина"// Математика. 1997. №38

Ресурси Інтернету:

rmklokachi.ucoz.ua
wikikurgan.orbitel.ru
uk.wikipedia.org
mistergid.ru

Немає коментарів:

Дописати коментар